Vakantie Mahdia in Tunesië

Het is wel eventjes geleden dat ik in Mahdia ben geweest, dit was namelijk in 2006 en na lang nadenken heb ik toch besloten om dit met jullie te delen. Dit omdat ik het zelf erg leuk vind en hopelijk gaan jullie dit artikel net zo leuk vinden als mij?

Mahdia is een havenstad dat aan de Middellandse Zee van Tunesië ligt, een kleine badplaats dat vooral van toerisme moet hebben. Zelf verbleef ik in hotel op basis van all inclusive en tot nu toe het ergste hotel waar ik ooit in verbleven ben. Ik heb echt geen idee meer hoe het hotel heet, wel dat het een 4 sterren hotel was. Want het hotel was voornamelijk smerig en heb echt nog nooit zo slecht gegeten tijdens een vakantie als toen. Goed ik heb er het beste van gemaakt in het hotel, bijna iedereen fooi gegeven en dat scheelt een hoop, zo had ik tenminste vriendelijke mensen om mij heen, iedere dag een schone tafel om van te eten en ook werd de hotelkamer waar ik in verbleef, iedere dag schoongemaakt, schone lakens en extra schone handdoeken op mijn kamer liggen.

Ik geloof dat ik de kwart van de uitgaves aan Tunesische dinars aan fooi heb uitgegeven, als aan de uitstapjes en andere versnaperingen. Want ik gaf iedere dag 20 dinar (€6.60) aan de schoonmaakster uit en dan nog is  zo’n 50  dinar (€16.50) aan het andere personeel die in het hotel werkte. Dit valt op zich voor mij wel mee, want je moet je wel bedenken dat hun maandlonen ongeveer 450 dinars wat gelijk is aan zo’n €150 euro per maand.

Ondanks dat het verblijf een beetje was tegen gevallen, heb ik zeker mooie dingen mogen meemaken, weer iets van de wereld kunnen zien en leuke mensen leren kennen. Voor mij is dit de belangrijkste reden om op vakantie te gaan en graag mag reizen omdat je ook zo andere culturen leert kennen.

Tijdens deze vakantie van 8 dagen, heb ik 2 leuke uitstapjes gemaakt. Een boottrip en met de quad door een deel van Mahdia gereden, ook heb ik nog paard gereden langs het strand, alleen daar heb ik geen foto’s van omdat het verzorgen van paarden en liefhebben van dieren toch een beetje anders is, dan wij hier gewend zijn. Zeker in mijn ogen, omdat het paard waarop ik gereden heb slecht ter been was en heb ik met een andere dame terug naar het hotel gelopen. Dit omdat wij het gewoon zielig vonden en liepen wij liever terug, dan nog een keer op het paard stappen en het paard nog meer pijn aan te doen dan hij al had.

Varen op de middellandse zee

Vanuit het hotel heb ik de activiteiten geregeld, waar ik interesse in had. Daar zat deze boottrip ook bij, wat zeker een leuke ervaring was. Met de bus gingen we in de ochtend vanaf het hotel naar de haven van Mahdia, een spannend ritje was het wel. Dit doordat de chauffeur een bijzondere rijstijl had, voor mijn gevoel had hij zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen, maar misschien is het voor hun wel een normale rijstijl in Tunesië.

Nadat we de haven hadden verlaten, een paar foto’s had gemaakt, hing er een gezellige sfeer op onze boot. Heb ik gezellig zitten kletsen en mij uitstekend vermaakt, de schippers waren erg vriendelijk en hebben ook nog wat vis gevangen, die ze ter plekke op de barbecue gooiden. Verser dan dit kan je het niet krijgen, met wat broodjes erbij. Ook voor vermaak werd er goed gezorgd en nadat we tijdje gevaren waren, ging de ankers uit en kon je lekker zwemmen in de zee.

Een geweldige dag gehad, waar ik vaak aan terug denkt met goede herinneringen. Geloof dat we rond 16:oo uur terug waren, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet meer. Daarvoor is het wel een beetje te lang geleden, om alles precies te herinneren hoe die dag toe verlopen was.

Rijden door Mahdia

Mijn tweede activiteit tijdens deze vakantie, was het een tocht met een quad. Ook deze mensen waren erg vriendelijk en hadden ook nog is humor. Bij de eerste gedeelte van de rit, zat ik een beetje achterin, genoot vooral van de dingen die ik om mij heen zag. Wat voornamelijk uit zand en heel veel cactussen bestond, dit omdat het ook een offroad trip was en maakte wij onderweg ook een stop maakte.

Hier hebben we eventjes rondgehangen, gedronken en met elkaar zitten kletsen. Natuurlijk heb ik ook foto’s gemaakt met mijn pocketcamera, die je ook in dit artikel ziet terugkomen en zijn we daarna weer verder gegaan met de quad.

Alleen de tweede gedeelte van de rit ging toch iets anders aan toe, dan de heenrit. Dit kan je in het filmpje beetje zien, dat wij de medewerker van dit bedrijf een beetje de gek aan stook. Gelukkig kon hij het wel waarderen en ben ik hem erg dankbaar dat hij dit wilde filmen.

Een geweldige vakantie was het niet, dit door een paar incidenten die ik heb meegemaakt met de reisleider van het hotel, de paarden wat ik echt zielig vond en het smerige hotel. Moet wel eventjes zeggen dat Sky-tours dit goed hebben opgelost en uiteindelijk heb ik er toch mooie herinneringen aan overgehouden.

Of ik ooit terug ga naar Tunesië, dat weet ik niet. Alleen zal het Mahdia waarschijnlijk niet meer worden, voor mij was dit leuk om eenmalig heen te gaan en ben dankbaar dat ik dat ik dit heb mogen meemaken. Ben jij in Tunesië bent geweest, misschien ook wel in Mahdia, dan ben ik zeker benieuwd hoe jij dit ervaren heb?