• Onze vakantie in Valkenburg Zuid-Holland

Als je denk aan Valkenburg, dan denk je aan Limburg. Dat dacht ik ook, tot dat mijn nichtje, in het plaatsje Valkenburg Zuid-Holland ging wonen. Hier ben ik inmiddels al een paar keer geweest, maar omdat hun gevraagd hadden of wij op hun hondje tijdens hun vakantie wilde oppassen. Hebben wij dit gedaan en hier onze vakantie van gemaakt. Hoe wij dit beleefd hebben, dat kan je lezen in deze blogpost.

Dag 1: Reizen naar Valkenburg Zuid-Holland

Via de spoordeelwinkel van NS, kan je hele goedkope treintickets kopen. Een fijne manier om door Nederland te reizen, als je geen vertragingen oploopt. Iets wat je wel regelmatig hoor, maar gelukkig hadden wij hier geen last van. Wel was het erg warm, zo ook voor onze Matsi en daar hebben we natuurlijk rekening mee gehouden.

We zijn vroeg in de ochtend vertrokken, zodat we niet met hem aan het reizen op het heetst van de dag waren. Alleen of dit nu een fijne eerste ervaring met een treinreis voor onze Matsi was, dat vraag ik mij wel af. Hij was wel nieuwsgierig, wat wij nu gingen doen en zo ook met het speelgoed van Mylo.

Dag 2: Warmste dag in Nederland ooit!

De warmste dag ooit en op sommige plaatsen, hadden ze zelfs de 40 graden gehaald. Iets wat ik nooit had gedacht, dat wij dit in Nederland zou gaan halen. Alleen dat hebben we wel, maar gelukkig niet in Valkenburg zelf. Al hadden wij het met 38 graden, het ook wel erg warm. Met deze temperaturen zijn we lekker bij hun thuisgebleven, hebben we het zwembadje op gezet en genoten van een heerlijke barbecue.

Dag 3: Het is nog steeds warm

Vrijdagnacht is Matsi bijna bezweken door de warmte en is Marcel deze nacht opgebleven. Zodat hij in de ochtend nog kon slapen en ben ik deze dag vroeg opgestaan. Dus zijn we deze dag ook in huis bij de honden gebleven, zodat we Matsi nog goed in de gaten kon houden. Dit vond Mylo ook wel erg fijn, want zijn baasjes waren die nacht ook op vakantie naar Tunesië gegaan.

Dag 4: Leiden ontdekken

Op zaterdag hebben we de stad Leiden een beetje aan het ontdekken geweest. Gewoon een beetje de winkels bekeken, een zwempak bij Hunkemöller en basiskleding bij Zeeman gekocht. Die middag zijn we ook bij Bagels & Beans wezen brunchen, alleen was het wel een beetje jammer dat we geen mooi uitzicht vanaf het terras hadden.

Deze lunchtentje had ik bij mijn vorige bezoek aan Leiden ontdekt. Maar toen had ik alleen maar daar gedronken, maar de lunchkaart zag er goed uit! Dus hier was ik ook erg nieuwsgierig naar, al was de Bagel met carpaccio niet zo heel lekker. Het was wel vers en zal dit tentje zeker vaker gaan opzoeken. De prijs en kwaliteitverhouding is goed, dus het is zeker een aanrader!

Nadat we even een paar uurtjes bij de honden geweest zijn. Hebben we ook in de avond sushi bij restaurant Yuniku wezen eten. We zijn gewoon gek op sushi! Alleen vind ik de meeste sushi restaurants niet zo heel gezellig, maar deze zag er wel gezellig uit en het smaakte ook nog is erg goed! Dat is nog het meest belangrijker en zeker een aanrader om hier sushi te gaan eten.

Dag 5: Een late brunch

Net als iedere zondag, hebben wij ook tijdens de vakantie de zondag brunch gedaan. Wel een beetje erg laat, want de Jumbo was pas om 12 uur open. Dus we hadden de boodschappen pas om 13 uur in huis en moesten toen nog alles snel klaarmaken. Het is weer is een keertje wat anders, dan hoe het normaal gaat.

Daarom zijn we deze dag in huis met de honden gebleven, zo konden hun lekker lui bij elkaar liggen, knuffelen met Marcel of gewoon lekker op de bank spelen. En een luie zondag is ook niet verkeerd tijdens de vakantie, al is het wel een beetje anders dan thuis.

Dag 6: Strand van Katwijk verkennen & fotograferen bij het Valkenburgse meer

Als ik ergens wel van hou, dan is het wel strand. De geur en golven van de zee en het zand onder je voeten. Iets wat ik in Emmen echt mis, want hier kan ik het hele jaar wel heen. Alleen wilde we graag weten of de honden ook naar de stand konden gaan. In de avond na 19 uur is dat geen probleem. Wat ook erg leuk is, maar helaas heb ik geen strandgebied gevonden, waar de honden ook overdag heen konden gaan.

Natuurlijk hebben we ook even in het centrum van dit dorpje geweest. Een leuk dorpje om door heen te lopen en ze hebben echt een hele goede vishandel dat op een hoek zit. Hier hebben we een heerlijke haring gegeten en op het strand nog eventjes op het terras gezeten.

In de avond ben ik even naar het Valkenburgse meer geweest, om eerst instantie windsurfers en paarden die in het water zijn te fotograferen. Dit omdat ik tijdens het uitlaten van de honden, een meisje die op een paard zat gesproken had. Die wist mij te vertellen dat zij vaak met mooi weer, met de paarden hiernaartoe gingen. Alleen was er geen paard in het water te bekennen, dus toen heb ik maar deze zonsondergang gefotografeerd.

Dag 7: Dagje sauna

Het gebeurt niet vaak, dat wij naar de sauna gaan. Dit omdat ik niet fijn vind, om in mijn blootje in een sauna te gaan zitten. Dus toen ik zag dat ze bij Blue Wellnessresort in Leiden, wel badpakdagen hadden. Heb ik Marcel voor de vakantie verast met een dagje sauna, waar hij erg blij mee was.

Alleen had ik op dat moment wel een nieuwe uitdaging, want deze sauna zat op de twaalfde verdieping! Iets wat met hoogte- en dieptevrees niet fijn is. Ondanks dit kleine detail, hebben wij deze dag wel genoten en kan ik je het zeker aanraden om deze sauna te bezoeken. Want het wel een ervaring op zich, met zo’n uitzicht over de stad heen.

Dag 8: Mijn kleine neefje en Gourmetten

Op woensdag is de vriendin van mijn neef met hun zoontje bij ons op visite geweest. Die ik vorig jaar wel gezien heb, maar echt een hele tijd geleden dat we samen iets gedaan hadden. Wel met de rest van de familie erbij, maar niet als nichtjes onder elkaar.

Alleen liep deze dag toch eventjes anders dan gepland, want we waren helemaal drijfnat bij de bushalte geregend. Dat we maar terug naar het huis zijn gegaan en droge kleding hebben aangetrokken. We zijn dan ook die middag in huis gebleven, samen met mijn kleine neefje.

Helaas was het geen weer om nog lekker buiten te barbecueën, dus besloten we in de avond maar te gaan gourmetten. Het eten heeft er niet minder om gesmaakt en hebben weer een gezellige dag in huis gehad.

Dag 9: Oh oh Den Haag

Den Haag is echt een geweldige stad. Niet alleen om te fotograferen, maar ook om te shoppen. Dat is iets, wat ik graag in Den Haag mag doen. Daarom had ik geen camera meegenomen en we hebben er echt eventjes met z’n tweeën van genoten.

Wel had ik de pocketcamera meegenomen, maar eigenlijk ben ik helemaal vergeten om een foto van mij of ons samen te maken. Echt geslaagd was ik niet, want het enige wat ik daar gekocht heb. Is deze T-shirt van de Lion King, die ik bij Bershka gekocht had.

Dag 10: Een lui dagje

Eigenlijk wilde ik deze dag naar de renbaan Duindigt. Niet om te gokken, maar om deze paardensport te fotograferen. Alleen waren de weersvoorspellingen niet optimaal en een dagje niets doen, dat was ook wel eventjes fijn. Gewoon lekker bij de honden, beetje voor de televisie hangen en Marcel is nog eventjes aan het gamen geweest. Dit is dan ook precies, wat we deze dag gedaan hebben.

Dag 11: Diergaarde Blijdorp

Al een paar maanden, had ik Diergaarde Blijdorp op de planning staan. Het enige probleem was, dat het er niet van kwam. Nu ligt Valkeburg Z-H niet ver van Rotterdam en Marcel was nog nooit naar deze dierentuin geweest. Dus deze vakantie was een mooie gelegenheid, om even een dagje naar deze dierentuin te gaan.

In de dierentuin werd ik aangesproken door een groepje vrouwen, die met mij graag op de foto wilde. Dit ging niet om mij, maar wel om mijn T-shirt. Ze hadden namelijk een wedstrijd met een andere groep, dat iets met leeuwen te maken had. Ik vond het wel grappig, alleen had ik niet door dat er ook een filmpje werd gemaakt.

Al had ik dit wel in de gaten, toen ze ook nog gingen zingen; In the jungle, the mighty jungle. The lion sleeps tonight. Daar stond ik dan, met mijn Lion king T-shirt in Blijdorp te zingen. Ik kon er wel om lachten en heb gewoon vrolijk meegedaan.

Dag 12: Met de honden naar het strand

Op zondag hebben we besloten om eventjes rustig aan te doen en met de honden in de avond naar het strand te gaan. Dit gaat natuurlijk niet zonder onze zondagsbrunch, iets waar Mylo ook wel aan kan wennen. Voor Matsi is was dit zijn eerste strand ervaring en vond het echt geweldig! Alleen de golven van de zee vond hij maar niets, maar voor ons wel een grappig gezicht.

Dag 13: Fotograferen in Leiden en Katwijk aan Zee

Ook tijdens je vakantie is het goed om eventjes je eigen ding te doen en dat is precies wat ik deze dag gedaan heb. Marcel was bij de honden gebleven en een dagje aan het gamen geweest en zo kon ik eventjes op pad met de camera gaan. Eerst ben ik naar leiden geweest, maar eigenlijk was het wel iets te warm om te fotograferen.

Gelukkig was het een stuk koeler in de avond, dus heb ik gekozen om eventjes bij Katwijk aan Zee te fotograferen. Iets waar ik absoluut geen spijt van gehad heb en ben ik met een tevreden resultaat thuisgekomen ben.

Dag 14: Shoppen in Leiden

Je ben met een nerd getrouwd of je ben het niet. Want tijdens ons dagje shoppen in Leiden, kocht Marcel een nieuw/tweedehands processor voor zijn computer. Iets wat mij niet echt verbaasd, want eigenlijk ben ik net zo, maar dan op fotografie gebied.

Ook hebben we een lunch bij Dende gegeten, die voor mij uit een broodje zalm bestaat. Echt zo lekker! Dat ik deze je echt kan aanraden. In de middag hebben we nog ergens koffie gedronken en toch weer met een paar leuke kleding items thuisgekomen.

Dag 15: Pizzarette

Vakantie in eigen land is leuk, maar na 14 dagen heb je het wel een beetje gezien. Dus hebben we deze dag een beetje rustig aan gedaan, door in de middag lekker te lopen en de pizzarette van mijn nichtje uitgeprobeerd. Dit was echt heel erg leuk en superlekker! In de avond zijn we nog eventjes met de honden naar het strand geweest. Die na deze avond echt helemaal kapot thuis zijn gekomen en de rest van de avond ook niet meer gehoord hebben.

Dag 16: The lion king

Dit was eigenlijk een beetje onze laatste dag, dat we nog iets ging ondernemen. Daarom hebben we dit uitstapje ook voor het laatst bewaard, omdat we graag The Lion king wilde zien. Tenminste ik wilde dat heel erg graag, want dit was de eerste film die ik ooit in de bioscoop gezien had. Het was wel de tekenfilm versie en toen vond ik het al een geweldige film. Alleen deze is echt de mooiste film, die ik tot nu toe in de bios gezien heb.

Na de film zijn we nog eventjes bij een Argentijns restaurant El Gaucho wezen eten. Een restaurant waar je echt nog gast voel, weet hoe je mensen in een restaurant moet bedienen en eten echt geweldig is. Wat hebben wij hier heerlijk gegeten en vond het jammer dat mijn maiskolf en entrecote op was.

Om de dag af te sluiten, zijn we met de honden nog eventjes ons favoriete rondje langs de Rijn gelopen. Ook Matsi vond dit wel een leuke ronden, alleen hij had het ook wel gehad en is op een gegeven moment er echt bij gaan liggen. Wat zal hij blij zijn als we naar huis gaan.

Dag 17: Inpakken, schoonmaken en mijn nicht komt weer terug

Op vrijdag 9 augustus is mijn nicht Carolien en haar vriend terug van vakantie gekomen. Dus hebben wij het huis een beetje schoongemaakt, de koffers alvast ingepakt en de souvenirs bij elkaar gezocht. Zo hebben wij in iedere stad of dorp een staatslot en een magneetje voor op de koelkast gekocht. Niet dat wij veel geluk met de staatsloterij hadden, maar wel iets leuk om naar te kijken. Want ik wil vanaf nu een magneetje gaan kopen, als we ergens geweest zijn.

Dag 18: Terug naar huis

De vakantie zat erop en zijn zaterdag ochtend weer terug naar huis gegaan. Iets waar Matsi wel heel erg veel zin in heb, ook al heeft hij het heel erg leuk gehad. Ook wij hebben het super naar ons zin gehad, maar het was wel iets te lang en verlangde wij weer naar onze eigen huisje. Want hoe mooi een reis ook mag wezen, je eigen bed ligt toch het lekkerst.

Liefs,

Quirina

Volg:
    Share:

Bovenstaande links kunnen referral links zijn, als je via deze links iets bestelt krijg ik een kleine commissie.