• My Days 18 | Juli 2019

Deze maand hebben we voor het eerst de 40 graden in Nederland bereikt, heeft Matsi enorm last van de hittegolf gehad en zijn we op vakantie gegaan. Hoe en wat wij deze maand beleefd hebben, dat kan je lezen in deze blogpost.

Tijdens de warme dagen van juli, had Matsi het wel erg zwaar en daarvoor zorgen wij altijd voor voldoende verkoeling. Vind hij zijn nieuwe koelmat geweldig, maar hij liet ook zien dat je prima in een lege zwembad liggen. Tja, dat is echt iets voor Matsi! Die een zwembad als een mand om in te liggen gebruikt.

Ons neefje Daniël is voor het eerst een nachtje bij ons wezen slapen, alleen vond hij het wel jammer dat hij niet in het grote zwembad mocht. Helaas was het daar te koud voor, maar hij heeft zich prima vermaakt en genoten van onze zondagsbrunch.

Ondanks ik deze maand geen sollicitatiebrieven heb verstuurd, ben ik wel uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Verbaasd was ik wel, want ze hadden mijn cv via werk.nl gevonden en zelf had ik nooit verwacht dat ik via deze een manier een baan zou gaan vinden. Hier ben ik ook erg blij mee en zal mijn nieuwe uitdaging na mijn vakantie bij deze werkgever gaan beginnen. Wat ik ga doen en waar ik ga werken, dat zal ik je volgende maand vertellen. Maar ik heb er nu al heel veel zin in!

Tijdens het inpakken van de spullen voor de vakantie, ligt Matsi heerlijk relax op de bank. Al was hij wel erg nieuwsgierig wat ik precies aan het doen was en hield hij mij goed in de gaten. Want het gebeurd niet elke dag, dat ik zijn spullen en lekkernij aan het inpakken ben.

Eindelijk gaan we op vakantie en voor Matsi was dit dan ook zijn eerste treinreis in zijn leven. Het was wel eventjes wennen voor hem, maar met de airco in de trein, zijn koelmat en water dat we meegenomen hadden, was het goed te doen. Hopelijk is de dag dat wij terug reizen een stuk koeler voor hem.

Wat is nu niet leuker om met andermans speelgoed te spelen en aangezien dat Mylo een hele mand vol met speeltjes heeft, dan kan hij heus wel eventjes een speeltje missen.

Op donderdag 25 juli hebben voor het eerst de 40 graden in Nederland gehaald. Gelukkig niet in Valkenburg Zuid-Holland, maar ook hier was het met 38 graden erg warm. Dus een mooie gelegenheid om de heren aan de BBQ te zetten, zodat de dames lekker van het eten kunnen genieten. .

Patrick de vriend van mijn nichtje Carolien wilde niet op de foto, dus vandaar dat je hem ook niet ziet. Wel hebben we genoten van deze avond, maar het heeft ook anders kunnen aflopen. Want Matsi had het enorm zwaar, om met deze temperaturen om te gaan en heeft het haast zijn leven gekost.

De vorige keer toen ik in Leiden was, zag ik Bagels en Beans. Een leuk tentje, waar je belegde bagels kan bestellen. Helaas had ik toen al gegeten en had ik deze tent onthouden. Dus deze keer hebben we daar heerlijk ontbeten, zodat ik samen met Marcel met een volle maag de winkels in Leiden kon ontdekken.

Niet dat we met veel thuis kwamen, maar wel een leuke zwempak bij Hunkemöller, een levis 715 bij de Levis store, een paar basis topjes en 2 lingerie setjes bij de Zeeman weg en een paar leuke dingen voor Marcel.

I love Sushi, dus zijn we ook in Leiden op zoek naar een Sushi restaurant gegaan. Dus zijn we op zaterdagavond sushi bij Yunika gaan eten, waar we een leuke avond beleefd hebben. Een echte aanrader, want we hebben er heerlijk gegeten.

Onze zondagsbrunch was een beetje anders, dan we gewend waren. Want de Jumbo is pas om 12 uur open, waardoor we pas om 13:00 aan het brunchen waren.

Ook de honden hebben genoten van een rustige zondag, zijn we de hele dag bij huis gebleven en kan Mylo, het hondje van mijn nichtje en nu aan het oppassen zijn, zich prima vermaken bij ons.

Natuurlijk zijn wij ook naar het strand van Katwijk geweest, om daar de boel een beetje voor de honden te verkennen. Ook ben ik in de avond nog eventjes bij het Valkenburgse meer gaan fotograferen en nu maar hopen dat de foto’s gelukt zijn. Deze foto’s zullen in loop van augustus op mijn blog te zien zijn. Dus nog eventjes geduld hiervoor, omdat ik deze foto’s pas thuis ga bewerken en online plaatsen.

Via vakantieveiling hebben wij de aanbieding van Blue Wellnessresort in Leiden gewonnen. Ook al hadden wij niet echt vertrouwen in, dat deze tickets van VakantieVeiling ging werken. Dus we hadden echt zoiets van, we zien wel en het werkt echt. Want we zijn voor 7 euro, waarvan 5 euro voor administratiekosten wordt geregend een heerlijke dag naar de sauna geweest.

De sauna was echt top! Alleen je moet niet net als mij hoogtevrees hebben, want de sauna zit echt op de 12de verdieping. Voordeel is wel, dat je een geweldig mooi uitzicht heb en dat is dan ook het enige voordeel dat je heb. Maar ondanks mijn hoogtevrees, had ik dit echt niet willen missen.

Helaas was het niet alle dagen mooi weer. Dus hebben we ook besloten om een avondje te gourmetten. Alleen zijn wij niet van die hele grote eters, dus we hebben echt maar een paar soorten vlees met wat groente bij gedaan.

Zo als je ziet, hebben wij deze maand niet stil gezeten. Hebben we hele leuke dingen beleefd en kijk ik uit om volgende maand aan mijn nieuwe baan te beginnen. Ook heb ik sinds de vakantie een persoonlijke Instagram account aangemaakt, waar ik de kiekjes die voornamelijk met mijn telefoon zijn gemaakt op die account ga delen.