• Juli 2019

Deze maand hebben we voor het eerst de 40 graden in Nederland bereikt, heeft Matsi enorm last van de hittegolf gehad en zijn we op vakantie gegaan. Hoe en wat wij deze maand beleefd hebben, dat kan je lezen in deze blogpost.

Zwolle

Dit keer had ik Zwolle met de Fotogroep op het programma staan en net als in Deventer, hadden wij ook deze avond een opdracht erbij. Dit keer moesten we iets rond, ouds en rood in deze stad vinden, wat genoeg in Zwolle te vinden was. Alleen was ik niet zo tevreden over de mijn foto’s geworden, maar wel een superleuke avond beleefd.

Matsi had het warm

Matsi had enorm last van de warmte en hebben daarom ook een nieuwe koelmat voor hem gekocht. Deze vindt hij echt geweldig! Maak hier zeker gebruik van, maar een zwembad zonder water is ook een prima lig plek en je wordt er nog niet eens nat van. Tja, dat is echt iets voor Matsi! Om een zwembad als een mand te gebruiken.

Een warme reis

Het was echt te warm om met een hond te gaan reizen, maar soms is het niet anders. Daarom zijn we ook zo vroeg mogelijk op deze dag vertrokken en hadden we zijn koelmat meegenomen. Voor matsi was dit wel zijn eerste treinreis, wat ook wel eventjes wennen voor hem was. Maar met airco en vers water en een koelmatje heeft onze Matsi zich prima vermaakt.

De vakantie begint met bijna 40 graden

Onze vakantie is dan ook met een warme start begonnen, want op donderdag 25 juli hebben we voor het eerst de 40 graden in Nederland gehaald. Gelukkig niet in Valkenburg Zuid-Holland, maar ook hier was het met 38 graden erg warm en daar hadden de honden ook last van. Dus een mooie gelegenheid om de heren aan de BBQ te zetten. Zodat de dames lekker van het eten kunnen genieten, wat we ook zeker gedaan hebben.

In de avond is Matsi het speelgoed van Mylo aan het onderzoeken, want die heeft een hele mand vol speelgoed liggen. Dus Matsi vindt dan ook dat hij heus wel eventjes een speeltje kan missen, wat Mylo ook geen probleem vindt. Want wat is er nu niet leuker, dan met andermans speelgoed te spelen.

Dagje Leiden

De eerste zaterdag van onze vakantie zijn we in Leiden wezen shoppen en daar hebben wij ook gegeten. Zowel de brunch wat wij bij Bagels en Beans, als het avondeten wat natuurlijk sushi bij Yunika is geworden. Vooral in het sushi restaurant was echt genieten, want het stuk gezelliger aangekleed dan het sushi restaurant in Emmen.

Een late zondagsbrunch

Onze zondagsbrunch was een beetje anders dan we gewend waren. Want de Jumbo is pas om 12 uur open, waardoor we pas om 13:00 aan het brunchen waren. Daarom hebben wij er maar een luie zondag van gemaakt, waar de honden ook van genoten hebben.

Fotograferen bij het Valkenburgse meer

Eigenlijk was ik van plan om een paar windsurfers te gaan fotograferen bij het Valkenburgse meer. Alleen was er geen wind te bekennen, dus ook de windsurfers waren er niet. Dan maar eventjes verder kijken en maar goed ook, want anders had ik dit plekje niet gevonden om deze zonsondergang te fotograferen.

Dagje sauna

Via vakantieveiling hebben wij de aanbieding van Blue Wellnessresort in Leiden gewonnen. De sauna was echt top! Alleen je moet niet net als mij hoogtevrees hebben, want de sauna zit echt op de 12de verdieping. Voordeel is wel, dat je een geweldig mooi uitzicht heb, maar ondanks mijn hoogtevrees had ik dit echt niet willen missen.

Helaas was het niet alle dagen mooi weer. Dus hebben we ook besloten om een avondje te gourmetten. Alleen zijn wij niet van die hele grote eters, dus we hebben echt maar een paar soorten vlees met wat groente bij gedaan.

Dit was juli 2019

Zo dit was de dingen die wij in Juli beleefd hebben en zijn wij pp dit moment nog op vakantie. Beleven natuurlijk leuke dingen, al vonden wij het met bijna 40 graden het wel heel erg warm!