• Recepten
  • Review | Experttips voor free publicity

    Wie wil dat nu niet, om als ondernemer gratis publiciteit te krijgen om met je bedrijf in de media te komen? Dan bedoel ik natuurlijk niet de social media kanalen, maar echte media zoals de regionale dagbladen, misschien zelfs landelijk of op televisie bij Humberto Tan. Dit zijn natuurlijk een paar voorbeelden en mocht ik voor een samenwerking met de schrijver Nicky Corts een review schrijven over haar boek; Expertboek voor Free Publicity.

    Van Nicky Corts-van Raam heb ik het exemplaar in een e-book gekregen, waar ik geen fan van bent. Dat betreft ben ik echt old school, heb gewoon liever een boek in handen die ik kan lezen waar ik maar wil. Dat kan natuurlijk ook met een e-book, alleen moet je daar wel een tablet of een e-reader voor hebben. Deze heb ik niet en om een e-book op mijn mobiel te lezen lijkt mij persoonlijk helemaal niks om zo een boek te lezen. Dit boek heb ik dan ook vanaf mijn laptop gelezen en ik moet zeggen het is mij niet tegengevallen. Dit omdat de letters lekker groot zijn, maar niet te groot en als je dyslectisch persoon bent is dit echt super fijn.

     

    Het boek

    Het boek bestaat niet uit hoofdstukken, maar uit 50 tips die je helpen om gratis publiciteit in de regionale of landelijke media te laten komen. Ik bedoel dan niet de social media kanalen zoals Facebook, maar de radio, krant en televisie. Vooral als je een bedrijf hebt, zit hier bijna iedere ondernemer op te wachten, want wie wil nu geen gratis publiciteit krijgen, om zo meer bekendheid te krijgen voor zijn bedrijf?

    Als je denkt dat het een saai boek is waar je doorheen moet worstelen, dan kan ik je zeker zeggen dat dit niet het geval is. Alleen is het ook geen boek voorbij het nachtkastje waar je een stukje leest voor het gaat slapen. Maar wel een boek wat je eventjes heerlijk op een zondagmiddag in de tuin weg leest, met een heerlijke kan ijsthee of wat je er maar bij wil drinken. Want in dit boek vertel ze juist op een luchtige manier, met voorbeelden die ze uit de praktijk heeft gehaald. Om gratis in de media te komen door; goede persberichten te versturen, je te laten aansluiten bij bepaalde actualiteiten of te zorgen dat je geen flaters maakt zoals een deadline missen.

    Zelf vond ik het leukste voorbeeld die ze in haar boek had geschreven, over de extreme wateroverlast in 1998. Hierin verteld ze dat het water zo snel stijgt, dat haar buurman zijn paarden niet op tijd uit het weiland kreeg. Nicky heeft hem geholpen, terwijl ze met een paard bezig is, ziet zij een persoon uit een auto springen en roept ze een paar aanwijzingen naar hem toe. Helaas niet wat zei wilde op dat moment, omdat het een journalist was die zijn fototoestel pakte en een paar plaatjes schoot van dit gebeuren, Wel stond Nicky de volgende dag zelf op de voorpagina van een paar landelijke kranten.

    Conclusie

    Zelf vond ik het zeker een boek wat de moeite waard was om te lezen, ook als je geen ondernemer bent. Dit omdat ik zelf ook geen ondernemer, maar er stonden zeker voor mij zeker bruikbare tips in op fotografie gebied en als beginnende blogger. Ik kan dan ook zeggen dat dit boek absoluut een aanrader is, zeker gezien de prijs. Want voor een ebook exemplaar betaal je €9,95 en mocht je net zo als mij toch liever een boek in handen hebben dan kost deze boek je €17.50.

    Quirina

    Websites

    * Deze blogpost is ontstaan door een samenwerking*

    Quirina

    Mijn blog is een persoonlijke blog waar ik mijn passie deel voor fotografie, reizen en eten. Naast deze passie deel ik ook een deel ik ook een klein gedeelte van mijn leven en soms over lifestyle of over het bloggen zelf.

    Find me on: Web | Twitter | Facebook

    Share:

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *